Köpvillkor för Noolilivings / Boretts E-handel

Här regleras villkoren som gäller vid köp på Noolilivings webshop på domänen nooliliving.se. Dessa villkor kan komma att förändras, läs därför alltid villkoren innan genomförande av köp. 

Nooliliving / Borett använder Klarna Checkout som betalväxel.

Observera att fakturan skickas till den angivna mailadressen. Du kan själv välja att ladda ned din faktura från klarna.se. https://klarna.com/sv/mina-sidor. Här kan ni även skriva ut en pappersfaktura.

Klarna faktura

Handla nu - betala efter leverans!

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

Skulle du mot förmodan ha fått en faktura men saknar en bekräftelse på att varan är skickad- hör av dig till info@nooliliving.se angående industriväggar, alternativt info@borett.se vid övrig heminredning så hjälper vi dig med detta.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid -  14 dagar eller enligt ditt val av betalningstid hos Klarna
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning
  • 3 - 5 arbetsdagars leveranstid

 

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

.

Kortbetalning

Det går bra att betala med VISA eller Mastercard utfärdade av en svensk bank. Pengarna reserveras på ditt bankkonto när du bekräftar din order och dras sedan från kontot när produkten blir levererad. Notera att dina pengar kan komma att dras från kontot innan produkten har skickats om det avser förhandsbokningar och beställningar som ligger längre fram i tiden.

Direktbetala

Klarna Checkout erbjuder direktbetalning via Nordea, SEB, Swedbank och Handelsbanken.

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Retur, ångerrätt och öppet köp

Du som konsument har rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att du tagit emot varorna. Du får packa upp och titta på varorna, men både produkten och förpackningen ska bifogas i väsentligt oförändrat skick (enligt föreskrifter i Distans och hemförsäljningslagen), dvs oanvända, hela och rena. 

Om varan är en beställningsvara måste den strykas skriftligen i ett meddelande till oss. Det går att avbeställa varan fram till tidpunkten då varan skickats från leverantören. Därefter går det inte att häva köpet.  Detta gäller även om den beställda varan är försenad från leverantören.

Här gäller 14 öppet köp. Ångerfristen gäller från den dag du mottagit produkten. För godkänd retur oavsett åberopande av ångerrätt, öppet köp eller byte måste handlingar medfölja returen som kopplar varorna till ditt kundnummer och ordernummer.

Bestämmer du dig för att returnera hela eller delar av din beställning ska du självklart inte betala för dessa varor. Genom att logga in på "Mina sidor" kan du flytta fram fakturans förfallodatum med tio dagar, så att vi kan ta emot returen och registrera den. 

Där kan du även kontrollera när returen har registrerats genom att hämta en uppdaterad version av din faktura.
Du kan logga in genom att antingen ange e-postadressen du använde i ditt köp eller ditt OCR- / Fakturanummer och personnummer.

Om varan går sönder under transporten kan ni enkelt själv flytta fram fakturan i väntan på er ersättningsvara. Detta gör ni också via Mina Sidor hos Klarna.

Skulle returen inte ha registrerats när det nya förfallodatumet närmar sig ber vi dig att kontakta Klarnas kundservice, så hjälper de dig vidare!

I paketet måste hänvisning till ordernummer & namn finnas, tillsammans med den följesedel som fanns med paketet.

Vid åberopande av ångerrätt eller öppet köp görs återbetalning av köpbeloppet via samma betalsätt som köpet. 

Skulle ni upptäcka att produkten har någon defekt/skönhetsfel skall detta rapporteras inom de första 14 dagarna.

Innan eventuell retur har du som kund rätt att göra en undersökning av varan. Undersökningen ska göras med försiktighet och ej vara mer omfattande än nödvändigt.

 Har varan hanterats i större omfattning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess funktion eller egenskaper kommer Nooliliving.se debitera dig som kund för värdeminskningen på produkten. Detta gäller även emballaget.

Vi ber er att returnera varan i originalförpackning eller en likvärdig sådan. Varan ska också returneras komplett om inget annat är överenskommet.

 När returnerad vara är åter på Noolilivings lager återbetalas kostnaden för varan. Dock tillkommer fraktkostnad för returen på 700 kr vid industriväggar. Övriga returer 69 kr. Vid retur av del av order återbetalas inte leveranskostnad. På det belopp som återbetalas har Nooliliving.se rätt att göra avdrag för värdeminskning. Värdeminskning uppstår när varan brukats mer än vad som är nödvändigt för att fastställa varans egenskaper. Om varan returnerats skadad eller om den på annat sätt har brukats så att ångerrätten ej kan tillämpas kommer den returnerade varan ej att återbetalas och köparen står för returkostnad och eventuellt återsändning om varan önskas åter.

Nooliliving.se återbetalar beloppet senast 14 dagar från det att varan är åter på Noolilivings lager. Återbetalningen görs via den betalningsmetod som valdes vid köpet.

Vid retur från kund till Nooliliving.se står kunden för skador som kan uppstå under transporten om du som kund inte använder originalemballage.

Påminnelse?

När fakturans förfallodatum har passerat och Klarna saknar betalning skickas en påminnelsefaktura via post. Det kan ta upp till tre bankdagar från det att betalningen gjorts tills den registreras hos Klarna och detta är något Klarna  givetvis tar hänsyn till innan de skickar en påminnelse.
Skulle Klarna därefter ta emot en betalning på ursprungsbeloppet skickas en ny påminnelse där Klarna bekräftar att se tagit emot delar av betalningen men att påminnelseavgiften är kvar att betala.

Det är enkelt att själv kontrollera att vi har registrerat din betalning och hur mycket som kvarstår genom att logga in på "Mina sidor".
Logga in genom att antingen ange e-postadressen du använde i ditt köp eller fakturans OCR- / Fakturanummer och ditt personnummer.

Transportskador 

Vi står för transportrisken, d.v.s. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss. Skulle varan vara skadad kommer vi att debitera en kostnad för denna skada 

Leveranser

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. 

Ej uthämtade paket

Har du Närmsta Ombud som fraktsätt finns dina varor kvar på posten/Schenkerombudet under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift. Vid outhämtat paket debiteras ni 250 kr för hantering, returfrakt till oss, & returbehandling.

Vi vill även understryka vikten av att ni flyttar fram er faktura genom att kontakta Klarna, så att ni undviker onödiga påminnelser.

Produktvisning

Vi strävar efter att presentera produkterna på ett så tydligt och korrekt sätt som möjligt. Vi kan dock inte garantera att de färger som visas exakt återger de färger som produkterna har i verkligheten eftersom färgåtergivningen beror på inställningar i din dator och på din skärm. Priserna i vår webshop är angivna i svenska kronor inklusive moms. Alla kampanjer och erbjudanden gäller, om inget annat anges, så länge lagret räcker. 

Force majeure

Med force majeure avses bland annat strejker, sjukdom hos personalen, transportstörningar eller import- och exportförbud hos Borett Webbutik AB eller våra leverantörer. Under force majeure skjuts Borett I Webbutik AB:s förpliktelser upp. Om force majeure råder längre än 2 månader äger såväl du som vi rätt att upphäva avtalet utan någon skyldighet att betala skadestånd.